Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik een kracht meten met een proefopstelling?

Ik ben een student Techniek aan de hogeschool van GroepT.

Voor een project moet ik een drone kunnen laten vliegen. Ik moet hier de krachten van de drone kunnen berekenen via een proefopstelling. De proefopstelling met de veer is geen optie.

ik moet specifiek de kracht berekenen die nodig is om de drone in de lucht te krijgen en te houden voor 10 minuten.

Mvg,

Seppe

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt, maar aangezien je de drone aan een veer zou willen hangen als dat zou kunnen, lijkt het met dat je de vertikale trekkracht van een drone zou willen meten.

Dat kun je als volgt doen: maak de drone vast aan een gewicht, waarbij het gewicht groter is dan de som van het gewicht van de drone en het verwachte draagvermogen. (bijvoorbeeld: weegt de drone 200 gram en is het draagvermogen 40 gram, neem dan een gewicht dat groter is dan 240 gram). Zo zal de drone niet kunnen opstijgen.

Leg dit geheel op een weegschaal. Meet het gewicht in rust en noteer de waarde. Geef dan "vol gas" met de drone en meet weer het gewicht (eigenlijk meet je dan niet het gewicht). Het verschil tussen de twee is de kracht die de drone kan leveren. Is die kracht groter dan het gewicht van de drone (evt vermeerderd met een lading) dan zal die opstijgen. Zo niet, dan zal die blijven staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing