Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zwaar is een liter mayonaise?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
27.1K
Ivana
10 jaar geleden
Dat kan je alleen maar uitrekenen als je het soortelijk gewicht weet. Dat zal niet voor iedere mayo gelijk zijn. Maar ik stel me voor dat het sg meer dan 1 is, dan is 1000cc ook zwaarder dan 1 kilo

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een liter mayonaise met 80% olie weegt 940 gram.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

wikianswers geeft het volgende antwoord:
According to the Physics Hypertextbook (see related link), the density of regular mayo is 910 kg per cubic meter so the specific gravity is 0.91. For cooking purposes therefore, 1 cup (250 ml) of mayo is 227.5g. Much easier to measure by weight than by volume.

Oftewel, 910 gram per liter.
http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_density_of_mayonnaise

Andere site van wikianswer:
One US gallon of typical mayonnaise weighs 7.76 lb. This may vary depending on the recipe used.
http://wiki.answers.com/Q/How_much_does_a_gallon_of_mayonnaise_weight
1 US gallon is 3.785 liter, 7.76 lbs is 3.52 kg. Dus 1 liter weegt dan 930 gram. Komt ongeveer op hetzelfde uit.

Een liter mayonaise zou ik dan stellen op 910 tot 930 gram per liter.
(Lees meer...)
Thecis
10 jaar geleden
1 liter (mayonaise) is 0,001 m³ mayonaise.

Om te weten hoe zwaar die liter mayonaise is zou je dus eerst de dichtheid moeten weten (910 kg/m³) en die vermenigvuldigen met het volume van de mayonaise.

In dit geval dus 0,910 kg.

Maar dan ben je er nog niet. Want op aarde is die mayonaise bijvoorbeeld zwaarder dan op de maan. Je hebt nu enkel de massa van de mayonaise. Om te weten hoe zwaar de mayonaise is op aarde moet je die nog vermenigvuldigen met 9,81 N/kg.

Dus 1 liter mayonaise is 8,93 N zwaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding