Hoe bereken je of iets blijft drijven?
Ik ben bezig met een project en wil daarvoor bereken of een soort drijvend eiland blijft drijven. Ik weet nog niet alles over het eiland, maar weet de volgende dingen:
-Het eiland is 100x100 meter. De hoogte weet ik nog niet.
-Op het eiland komt sowieso 59375000 liter water.
Ik weet dus niet hoe zwaar het voor de rest gaat worden. Is er iemand die dat misschien ongeveer goed zou kunnen schatten/bereken? Neem het dan een beetje ruim, dan drijft hij in het echt sowieso.
Ik zal voor de duidelijkheid wat meer duidelijkheid geven over het project.
Veel biobrandstoffen hebben een paar grote nadelen. Ze nemen bijvoorbeeld landbouwgrond in en concurreren met voedsel. Waterplanten zijn daarom een goed alternatief(algen). Vaak is het duur om ze te verbouwen. Ik ben bezig met een onderzoek waarin ik wil uitzoeken of je waterplanten(Caulerpa) op een groot drijvend eiland/vlot, in bassins, kunt verbouwen... Dat is waarschijnlijk veel goedkoper.
A.U.B. geen reactie op de rest van het onderzoek, maar alleen op de vraag. Voor reacties op de rest van het onderzoek/project graag mailen naar jurvdree@gmail.com
Toegevoegd na 17 uur:
Sorry, Ik heb een foutje gemaakt in de berekening. Er komt maar 3562500 liter water in.
Toegevoegd na 17 uur:
De bassins zij:
2,5 m breed= 25 dm
47,5 m lang= 475 dm
0,5 m hoog= 5 dm
Ik heb 60 bassins dus komt er dan toch 3562500 liter water in?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.