Ik kan met mijn rechterhand de monitor donkerder maken (zonder aanraken). Hoe kan dit?
Dit is geen grap. Lees even verder... Op mijn werk, de monitor bij mijn pc. (We hebben daar allemaal dezelfde type en model monitor). Ik kan met mijn rechterhand het beeld van de monitor waarneembaar donkerder maken. Uhh, zonder de monitor fysiek aan te raken. (En ja, mijn collega's zien dat ook). Ik doe dat door mijn rechterhand, met mijn handpalm gericht naar de monitor en mijn vingers gestrekt, naar de monitor toe te bewegen. Hoe dichterbij ik met mijn hand kom, hoe donkerder het beeldscherm wordt. Alleen ik kan het, enkel bij die monitor. Het werkt niet met mijn linkerhand of op een andere monitor. Collega's (je we hebben het echt geprobeerd!) kunnen het met geen hand bij mijn monitor. Ik heb geen ringen om, of implantaten in mijn hand. Of ander metalen delen.
Mijn beste gok is dat dit iets te maken heeft met een soort van magnetisch veld. Begrijp dan niet waar het vandaan komt. Er zal wel een natuurkundige of technische verklaring voor zijn.
Wie heeft een verklaring?
En nogmaals, dit is echt waar!