Stel ik neem een klok (pendule of kwarts) mee naar de maan, hoe snel gaat hij daar? - Zoeken
Gaat hij dan sneller of langzamer dan op de aarde? Is dat per soort klok verschillend (pendule, kwart of atoom-klok)?
Verder schrijf je dat de atoomklok niet onderhevig is aan een andere invloed dan die op aarde. Maar in de bron van Viridiflavus wordt de zwaartekracht wel als invloed gezien, zonder dat daar direct gesproken wordt over relatieve beweging tov elkaar. Hoe moet ik dat verschil verklaren?
Tav het tweede, mij niet bekend en lijkt mij moeilijk te realiseren omdat er altijd zwaartekracht invloed is, al was het maar van de zon. Maar dat hoeft ook niet omdat de de trillingen waarop atoomklokken zijn gebaseerd geen enkele relatie hebben met de zwaartekracht.
Tav. het tweede. Stel er zijn gravitonen, zou er dan nog steeds geen enkele relatie kunnen zijn. Of zijn de hoeveelheid trillingen bijv. ook onafhankelijk van de hoeveelheid em-straling dat zij ontvangen.
Tav 2, Ik weet dat niet. In zijn algemeenheid. In de natuur speelt zoveel een rol (onmeetbaar klein) en zijn zoveel invloeden (onmeetbaar klein) dat je nooit het hele gebied kunt (wilt) beschouwen. Zie het als volgt. Als je de hoofdprijs uit de staatsloterij gewonnen hebt en je gaat het geld ophalen, dan maak je je ook niet meer druk over de paar tientjes reisgeld naar Den Haag.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.