van Latijn wetenschappen naar latijn grieks gaan verstandig vanuit objectief standpunt?
Ik ben overgestapt van het gemeenschapsonderwijs naar het katholieke en ben overgestapt,van latijn grieks naar latijn wetenschappen ,maar nu zit ik in problemen ,op mijn vorige school heb ik te weinig wiskundige en wetenschappelijke voorkennis gehad om deze richting op de nieuwe school aan te vatten ,vervolgens met 1,5 uur bijles tgehaald,eerste rapport een ernstige buis op wiskunde:6/40.Nu twijfelt mijn bijlesleraar en de schoolleerkrachten of ik het dit jaar wel ga halen en hebben voorgesteld dat ik terugga naar grieks latijn maar ik wil dat in eerste instantie niet omdat latijn wetenschappen een bredere basis aanbied .Nu twijfel ik of ik terug zou gaan naar grieks latijn waar ik over mag gaan of in latijn wetenschappen blijven waar ik kans heb dat ik mijn jaar moet overzitten door mijn zwakke voorkennis.Ik doe graag latijn wetenschappen en het is een richting die me bevalt maar de slechte punten zijn frustrerend .Mijn jaar overzitten lijkt mij in eerste instantie geen slecht idee rop goed meevolgen en hou ik mijn mogelijkheden naar later toe zo algemeen mogelijk ,maar de keerzijde hiervan is dan wel weer dat je jaar overzitten mentaal zwaar zal zijn,want hoe zit het dan met de vrienden die ik dit jaar zal maken,verlies ik die als ik moet overzitten.toch zou ik het spijtig vinden moest ik deze fijne richting moeten verlaten.Graag advies op de vraag of mijn jaar overdoen zinvol is of ik beter naar Grieks latijn kan overstappen ,bekeken vanuit objectief standpunt?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.