Is 'zwarte energie' straks wellicht als energie bron te gebruiken. Of kunnen we het wellicht gebruiken om mee te vliegen ?
Zwarte energie (de momenteel nog niet geheel verklaarde energie die verantwoordelijk wordt gehouden voor het uitdijen van het heelal) wordt ook wel omschreven als anti-zwaartekracht energie. Daarnaast zou er een enorme voorraad van die energie zijn.
Het 'energie'-deel van de naam doet mij vermoeden dat het wellicht ook als energiebron zou kunnen (gaan) fungeren. Dat zou dan, gezien de grote hoeveelheid, wellicht ooit eens een oplossing kunnen zijn voor het energieprobleem.
"Anti-zwaartekracht" dan moet ik gelijk aan vliegtuigen en ruimteschepen denken. Die moeten nu ook de zwaartekracht overwinnen. Zou zwarte energie daar wellicht ook wat kunnen betekenen ?
Ik ben al op zoek geweest naar informatie over deze onderwerpen, maar heb helaas niets begrijpelijks over dit onderwerk kunnen vinden. Het zou kunnen zijn dat er nog teveel niet bekend is over deze energiesoort, maar ik zie wetenschappers al van allerlei berekeningen maken op basis hiervan. Sommige aspecten moeten dus wel degelijk al bekend zijn.
Kan iemand mij meer vertellen over eventuele toepassingen van deze energiesoort.
Toegevoegd na 2 uur:
Ik wordt er in de reakties terecht op gewezen dat "zwarte energie" natuurlijk "donkere energie" moet zijn.
Misschien iets voor de toekomst maar voorlopig is die energie nog niet 'echt ' ontdekt
'tuurlijk, je hebt gelijk. Ik gebruik de verkeerde term ! @beestie
Klopt, die heb ik gezien. Het is ook de bron van mijn vraag. @samsung93
Goeie tip ! Als het antwoord bij goeievraag niet komt, dan zal ik daar nog eens gaan kijken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.