Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

vannacht is mn glas cola naast mn bed uit elkaar gesprongen! is hier een verklaring voor??

..dus ik was vanmorgen al vroeg aan het stofzuigen. alleen de bodem van het glas was nog heel. ik heb het zojuist tegen mn buurvrouw verteld maar die begint over spoken en geesten. daar geloof ik niet in, hier moet een simpele verklaring voor zijn. temperatuur?? koolzuur?? oud glas?? ik zou het graag willen weten, want ik ben best wel geschrokken.. vanavond ga ik een testje doen met meerdere glaasjes cola..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

De meest logische verklaring, is dat het er in de slaap vanaf gestoten is en kapot gevallen op de grond.
Mogelijk heb je hier zelf niets van gehoord, of wel iets gehoord maar vergeten.
Immers het glas was op de grond gevallen, en daar heb je ook niets van gehoord.
Mogelijk zelfs, dat je in je slaap een slokje genomen hebt en het naast het tafeltje terug gezet, waarna het stuk viel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een combinatie van koolzuur en een klein scheurtje in het glas, dat je over het hoofd had gezien, vind ik de meest logische verklaring. Koolzuurbelletjes komen geleidelijk vrij uit de vloeistof en hechten zich makkelijk aan onregelmatigheden, dus ook in zo'n klein scheurtje. Daar zetten die belletjes nog iets uit, waardoor het glas verder uitscheurt. Afhankelijk van de natuurlijke spanning in het glas is de schade groter of kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing