Iets wat zelf niet meedoet aan een reactie is meestal een katalysator. dat is een stof die zorgt dat de reactie plaatsvindt, of in gang wordt gezet
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de vraag was watis de functie
anneliez
12 jaar geleden
de functie is dan , zoals ik zei: het op gang brengen van de reactie
Het geleidt de stroom om de reactie te doen plaatsvinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het geleidt de stroom om de reactie te doen plaatsvinden. Maar ik begrijp niet hoe dat kan hoe zwaveelzuur stroom kan geleiden.
Water is een neutraal molecuul. Van de 55*10^23 moleculen zijn er 10-7 uiteengevallen in ionen en alleen deze ionen zullen worden aangetrokken tot en een elektron opnemen of afgeven aan de geladen elektrodes. Bij 1 N zwavelzuur zitten er 10 miljoen keer zoveel ionen in het water en schiet het wat meer op.