Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Nee, het blijft dan 50% alcohol als het mengbaar is.

Toegevoegd na 27 seconden:
Je mengt namelijk de delen zonder alcohol ook mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, het blijft dan 50%, bij alcohol tellen de percentages niet bij elkaar op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat denkt mijn oma ook. Als je twee biertjes hebt gehad, heb je al 10% op, en mag je nog 90% hebben, en dat zijn 18 biertjes... Maar van jenever mag je veel minder hebben, want daar zit 35% in, en kan je maar 3 glaasjes van hebben!

Maar helaas, dit is niet zo.

In de afbeelding hieronder zie je een beeldend voorbeeld. Je ziet twee rechthoeken die (ongeveer) voor de helft zijn gekleurd. Daarnaast zie je een rechthoek die (ongeveer) de twee rechthoeken bij elkaar brengt, waarbij de helft ook weer rood gekleurd is.

Als je iets met 50% alcohol hebt, dan is de andere 50% iets anders. Dat bij elkaar is 100%. Als je twee van deze dranken bij elkaar voegt, heb je meer van het drankje, maar de hoeveelheid alcohol zal hetzelfde zijn, namelijk 50% van de hoeveelheid drank.

Ik hoop dat het zo duidelijk is :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Mooi! Vooral het plaatje!
gvrox
13 jaar geleden
Mee eens, + !
Pieter2011
13 jaar geleden
+
Heerlijk zo'n oma!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wijs er wel eens op dat je na 20 glazen bier van 5%, het equivalent van een heel glas puur alcohol hebt gedronken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat klopt :)
Nee dat is niet zo en ik geef je een voorbeeld. Je hebt 1 euro in 5 munten van 10 cent en 1 van 50 cent. Dus 50% van die euro is in de vorm van een munt van 50 cent en 50% is in de vorm van 10 cent-stukken. Je doet er nog een euro bij in 10 munten van 5 cent en weer eentje van 50 cent. Je hebt nu weliswaar 2 euro maar die 2 munten van 50 zijn nog steeds maar 50% van het hele bedrag en de rest van dat geld is dat ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's een héél goeie! Ik moest er erg om lachen. ;-) Groetjes van mijn nieuwe kat.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image