Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er als je helium in je fietsbanden doet?

ik vind fietsen zo zwaar, helpt het om er helium in te doen i.p.v. gewone lucht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

het fijne van helium is dat het lichter is dan lucht het gaat dus omlaag. je band draait rond en de helium moet dus ook weer omlaag (zover het meedraait) je zult hier dus geen of weinig effect van ondervinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult nog steeds moeten trappen, wat het fietsen zwaar maakt. Misschien dat door de helium de banden iets opstijgen, waardoor de wrijving kleiner wordt, maar veel zul je hiervan niet merken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je fiets zou daar ca. 9 gram per wiel lichter van worden, dus dat schiet niet op. Je band zou langzaam leeglopen, want heliummoleculen zijn zo klein dat het langzaam verdwijnt, dwars door je rubber heen. Verder is het nogal duur en moeilijk om onder druk te krijgen die je fietsband nodig heeft.
(Lees meer...)
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog best veel! Misschien iets voor wielrenners?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wielrenners kunnen hun fietsen nog wel lichter maken, maar voor wedstrijden is er een minimaal gewicht.
Volgens mij beginnen ze te lachen en lopen ze daarna leeg.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh nee, dat is lachgas, maar de banden lopen wel leeg. Half puntje dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van lachgas ga je niet lachen, dat is een fabeltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zo serieus. Als je goed leest gaan de banden er van lachen en dat is pas lachen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bepaal lekker zelf wel wanneer ik ergens serieus op in ga :)
Je kan gaan vliegen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding