Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het maximaal hoeveelheid toiletpapier dat doorgetrokken kan worden?

Hallo,

Wat is het maximaal hoeveelheid toiletpapier dat doorgetrokken kan worden en niet verstopt raakt.

En verschilt dit per toiletpapier?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat hangt natuurlijk af van de dikte (lees arbsorbtevermogen) van het te gebruiken papier. Maar gemiddeld heeft de afvoer met een velletje of twintig nog geen probleem! Hangt natuurlijk óók af van het volume van de begeleidende bolus...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat scheelt inderdaad per wc papier. Je hebt 2 en 3 velletjes dik papier en om het riool verstopt te krijgen, moet je toch wel heel erg veel papier erin stoppen. Het is normaal de je een paar keer papier pakt om alles schoon te vegen, maar het is niet normaal om een heel rolletje wc papier te gebruiken, want dan gaat het verkeerd.
Dus het antwoord is: zoveel als je nodig hebt om je anus weer zo schoon te krijgen als ie was voordat je je behoefte deed. Dan is met een doortrekbeurt de boel weggespoeld. Als je het idee hebt, dat je meer papier nodig hebt dan "normaal" is, dan trek te tussendoor gewoon een keertje door.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit verschilt niet alleen per toiletpapier, maar ook per toilet.
Niet alle afvoergaten en afvoerpijpen zijn namelijk hetzelfde. Het ene afvoergat heeft een andere vorm dan het andere, en de ene afvoerpijp heeft meer bochten dan de andere, of loopt minder steil richting riool.

Hoe minder ruimte in het gat, hoe groter de kans op verstopping.
Hoe meer bochten in de afvoer, hoe groter de kans op verstopping.
Hoe minder steil de afvoerpijp, hoe groter de kans op verstopping.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een steile afvoerpijp geeft juist meer kans op verstoppingen. In een steile pijp blijft geen water staan en zal het papier niet oplossen, ook het vet en kalk dat in het water zit zal in dergelijke buizen sneller op de wanden afzetten waardoor het papier blijft hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongetwijfeld doe je dit omdat ik het ben, en ik weet op welke waarde ik jouw bijdragen moet schatten, maar voor de volledigheid zal ik er even op in gaan: 1. papier kan helemaal niet oplossen in water. Het water moet het afval meevoeren. Niet oplossen
2. waar haal je het vandaan dat vet en kalk bij sneller stromend water eerder op de wanden zal blijven zitten Conclusie: onzin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor dat je oordeelt moet je is gaan informeren bij rioolreinigingsbedrijven. Kalkafzetting ontstaat als water opdroogt. In een rioolbuis waar het water snel doorheen stroomt zullen druppels water aan de wanden opdrogen en voor een kalkafzetting gaan zorgen. Deze eerste lichte kalkafzetting zal niet alleen nog meer waterdruppels vasthouden maar ook vet. Wat papier betreft; Ga is kijken bij een bedrijf dat van oud papier nieuw papier maakt. Daar lossen ze oud papier op in een grote bak met water. Ga is kijken bij een rioolwaterzuiveringsinstallatie. Vraag daar is na hoeveel ton papier ze per dag uit het riool halen en vraag dan even bij de fabrikanten van wc papier na hoeveel ton papier ze per dag verkopen. Wist niet dat jij je eigen op een dergelijk kinderachtige manier belachelijk wilde maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevallig is mijn pa loodgieter, dus ik heb zo mijn bronnen ;) Of water nou snel of langzaam door een pijp stroomt, kalk afzetting is er toch wel. Dat is eerder afhankelijk van de hoeveelheid kalk IN het water.
En bij een papier verwerkings bedrijf lossen ze geen papier op, ze maken er pap van. Dat is wat anders. Stop nou eens met zo star volhouden als je geen gelijk hebt theo, dat deed je de vorige keer ook al en je schiet er niks mee op. Het wordt er alleen maar erger van :) Oh en het is "jezelf" belachelijk maken, niet "je eigen". Maar daar Weet jij alles van toch? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje, uiteraard, Hoe meer afschot , hoe beter. En een wc die recht naar beneden loost, zit NOOIT verstopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongens, jongens toch. Dit is toch niet de bedoeling. Hier is Raico niet mee geholpen.
Deze vraag is niet beantwoordbaar.

Er zijn te veel variabelen om hier een antwoord te kunnen geven.

Te beginnen met de toiletpot zelf, wat is het model, wat is de diameter van de pot etc.

Dan de diameter van de afvoerleiding van de pijp tot aan de verzamelput voor de aansluiting op het gemeentelijk riool.

De lengte tot aan het gemeentelijk riool

De diameter van het gemeentelijk riool.

De vorm van het gemeentelijk riool (drukriool / afloopriool).

Het papier dat gebruikt word.

En ga zo maar door.

Een prop te grote van de diameter van het afvoergat geeft meestal geen problemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet dat nou? wildelely? Het gaat toch om het antwoord? Of niet dan?!
In een hotel op de Canarische Eilanden word je verzocht om het TP in een emmertje naast de pot te deponeren, om daarmee te voorkomen dat de afvoer verstopt raakt.
Je vraag is zeer afhankelijk van waar je poept (land, en dus de technische uitvoering van het toilet en de diameter en lengte van het riool), hoeveel je poept, stijfheid van de poep (sommige drollen moet je met een schep wegduwen), kleefkracht van de poep, kwaliteit van toiletpapier (absorptie en oplossendvermogen, kracht van het water tijdens doorspoelen en ga zo maar door.
Bij het in het wild poepen is de te gebruiken hoeveelheid TP in principe ongelimiteerd!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet de omstandigheden in andere landen niet, maar ga er vanuit dat Ryaico gewoon Nederland bedoelt. Vandaar mijn antwoord.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding