Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik de waarde van de weerstanden berekenen in de door mij gemaakte schakeling?

Ik ben met wat vrienden een weerstation aan het bouwen en nu hebben we 2 weerstanden nodig in de schakeling. Hoe kan ik de waarde van de benodigde weerstanden nu berekenen?? We gebruiken een opamp lm 35 en een temperatuursensor lm 324. Spanning van de voeding is 10 volt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik weet er niet zo heel veel van, maar ik weet wel een formule om de weerstand te bereken (maar weet dus niet zeker of die bij jou ook werkt). De wet van Ohm: R = U / I. R: Weerstand in Ohm, U: spanning in Volt, I: stroomsterkte in Ampère.

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien heb je er helemaal niks aan, maar misschien ook wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In deze schakeling wordt de OpAmp gebruikt als een niet-inverterende versterker. De waarde van de weerstanden zijn met een formule te berekenen, afhankelijk van de versterking die je wilt behalen.

Ik denk dat je met deze informatie zelf de formule van internet kunt halen en berekenen. Er zijn nog gegevens nodig over de sensor voor de ingansspanning. Maar ik wil niet het werk van je overnemen. Dan is jouw lol eraf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding