Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Schok uit t niets met een tollende shaggie in me hand. Hoe kan dat??

Dit is echt gebeurd!

Ik zat op de bank met draadloze toetsenbord en muis een beetje te computeren. Ik draaide een shaggie en deed die in me linker hand die ik vervolgens omhoog deed en voor ik m opstak dwaalde ik eventjes af in een gedachte. En toen..ik zou bijna zeggen 'pats' aangezien je dat vaak hoort bij electrische schokken, maar dat was niet t geval. Maar het was wel zo een moment waar ik ineens een zeer wazig electrisch achtig gevoel keihard in me hand kreeg. Het gebeurde in een fractie en was al voorbij toen ik me gezicht naar me hand keerde en besefte wat me gebeurde al hoewel ik een uur verbaasd stil heb gezeten. Wat in die fractie gebeurde was dat ik een ontzettende schok kreeg in me 'hand'. Uit reactie opende me vingers zich uiteraard en dat shaggie begon te tollen. Dit voelde en hoorde ik. Het tolde voor een fractie tussen me vingers keihard op hoge snelheid alsof er ineens een soort energie veld tussen me vingers zat. Ik kan tot de dag van vandaag niet verklaren wat dit was of er iets over vinden en zodoende hier terecht gekomen. Ik ben van huis uit een erg retorisch denkend iemand met een erg sterk gevoel voor logica en wil graag altijd alles weten en verklaren en dat ging me altijd erg goed af, maar dit slaat echt alles. Als er hier iemand is die dit kan verklaren of me een inzicht kan geven hoe zo iets kan gebeuren, graag!!! Mijn dank is groot!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het is een teken van een hogere macht die je wilt laten inzien dat je beter kan stoppen met roken. Simpeler kan het niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Heb je aan statische electriciteit gedacht? Als je de hele tijd achter je pc zit en met je handen over de plastic toetsenbord wrijft kan je het opwekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was een djin die je shag wou afpakke en roken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf weleens een schok gekregen van mijn laptop. Dat schijnt wel vaker voor te komen. Nu zat ik te googlen naar draadloos toetsenbord en schok en kwam ik op onderstaande site uit. Dat gaat dan over een apple toetsenbord, heb jij die toevallig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hé maar het menselijk lichaam heeft heel erg veel "elektriciteit." Denk maar aan het elektrisch botje achter je elleboog (wanneer je je daar stoot voel je een schok door je arm) en de reflex van je knie die de dokter wel eens test met een hamertje. Zo een gevoel kan je gemakkelijk in je hand krijgen, het is dan soms een combinatie. Bijvoorbeeld prikkels van een verkeerde houding, plotseling terugkerend gevoel (wat het zelfde voelt als veel elektriciteit), schrik of verbazing en reflex als je op je elleboog steunde of je vingertoppen stootte. Het is maar net hoe het dan wordt doorgegeven aan de hersenen maar je kunt echt plotseling onder stroom staan. Dat zenuwen ook met elektrische spanning werken helpt niet echt. Wanneer je veel van dergelijke schokken voelt is het trouwens tijd om naar de psychiater te gaan want het kan dan ook een teken zijn van geestesziektes. 'T is maar dat iedereen het weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing