Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je een goudvis in een pan met water doet, en dit water laat koken... Hoe zal de vis dan reageren, en wanneer zal hij overlijden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Daar zijn daadwerkelijk expirimenten mee gedaan. Het gekke is dat als je het verwarmen heel langzaam doet, de goudvis niet zal reageren omdat de verandering zo langzaam gaat. Als je het snel doet en voorbij een zeker punt heeft hij het natuurlijk wel door. Waarschijnlijk zal hij in eerste instantie wild gaan zwemmen in een poging weg te koemn, misschien tegen de tijd dat hij dood aan het gaan is juist heel loom worden. Ik weet niet de exacte temperatuur waarbij hij doodgaat, maar je kan er zeker van zijn dat dat wel gebeurd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als het water te warm wordt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom wil je dit weten?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De goudvis blijft gewoon rustug, want goudvissen kunnen helemaal niet overlijden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat ie boos op je wordt, en 3 minuten en 23 seconden zal overlijden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wetenschappelijk onderzoek:

10 kommen water op normaal temp. verwarm ze allemaal een voor een, met verschillende snelheden.

let op wanneer de vis in paniek raakt en wanneer de vis sterft.

zijn het bij dezelfde temperaturen heeft snelheid geen effect.

probeer het maar uit een vis kost maar een paar euro dus je bent denk ik rond de 25 euro kwijt aan dit experiment..

maar let op er kunnen verschillen optreden sommige vissen houden het langer vol dan anderen, dus misschien is het handig om dit experiment later over te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wie wil dit in godsnaam weten? Je hebt er overigens meer aan als je weet wanneer hij gaar is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding