Is bevroren water zwaarder dan vloeibaar water?
als ik een bakje vul om ijsblokjes te maken lijkt het bakje er wel lichter in te gaan dan dat het eruit komt..verbeeld ik me dit of ik het water als het bevroren is echt zwaarder?
22.1K
22.1K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leg een ijsblokje op de keukenweegschaal, laat het smelten en je hebt het antwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik was meer op zoek naar jullie geniale bevindingen ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn inziens kan je het beter meten voor het invriesen. Tijdens ontdooien zal er enig water sublimeren en zal de massa van het overgebleven water ver achter de komma iets minder zijn. En zoniet dan schiet je me maar levend.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar naatje, dit is toch geniaal?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hahahahah
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@alslajeme... als je het blokje in een afgesloten tupperware-bakje doet, heb je geen last van sublimatie, verdamping en komma's.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Toet
Als het maar gezegd is;)
Als het maar gezegd is;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1@Antwoordman
Oei, ik ging er vanuit dat dit alleen vlak na het uit de vrieser halen van het ijs gebeurde.
Oei, ik ging er vanuit dat dit alleen vlak na het uit de vrieser halen van het ijs gebeurde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jongens en meisjes de moderators;
Ik kan me nog wel herinneren dat ik deze vraag ooit eerder gesteld heb. Zijn de richtlijnen niet meer van toepassing?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit dus:
http://www.goeievraag.nl/vraag/ijs-past-kubieke-decimeter.13232
Bij -2 graden weegt zuiver bevroren water 0,92 kg per dm3. Bij +4 graden Celcius is de dichtheid 1 kg water per 1,000028 dm3 (vroeger werd 1 kg water gelijk gesteld aan precies 1 dm3, maar dat is later gewijzigd met de standaardisatie van SI eenheden.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Jinx. Je vraagt hierbij aan de mods om de vraag te verwijderen?
Leg beide vragen nog eens naast elkaar. De een gaat over 'hoeveelheid', de ander over 'gewicht' en zijn zeker niet hetzelfde.
+1 voor naatje, goeie vraag.
Leg beide vragen nog eens naast elkaar. De een gaat over 'hoeveelheid', de ander over 'gewicht' en zijn zeker niet hetzelfde.
+1 voor naatje, goeie vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ga een ander naaien Jinx (dan maar weer 5 punten in mindering door foute reactie), maar van dit soort dingen kan ik dus pislink worden, get a life.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.