Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De juiste warmte van het biljart is te bepalen door uw hand op het biljart te leggen. Het biljart moet dan niet warm aanvoelen maar ook niet te koud.
Een biljartverwarming is bedoeld om het biljart droog te houden. De misvatting is vaak het biljart moet warm zijn dan loopt het beter. Dit is echter niet waar.Het biljart loopt beter (de ballen rollen langer door)
doordat het biljart droog is ( leiplaat). Biljartlaken is voor 90 % uit wol gemaakt. Wol heeft de eigenschap als het vochtig wordt wordt het dikker. De haartjes die als het laken droog is liggen plat dus minder weerstand dus
rollen de ballen langer door. De biljart verwarming kan dus volstaan met 1 a 2 graden warmer als de omgeving temperatuur. Dan is het biljart droog. Leiplaat is namelijk een vocht aantrekkend product.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met rolt beter bedoel je natuurlijk rolt langer door.
Nou bij een warm laken verdampt het opgenomen vocht waardoor de haartjes van het laken minder weerstand bieden.
Overigens waarom laten ze het laken niet weg, dan rolt de bal nog beter!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een enige afremming lijkt me noodzakelijk voor het spel.
Ik ga het eens uitproberen (in een kroeg waar me niet kennen en waar ik snel weg kan komen...) ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, maar bij het voetballen maakt de bal in de lucht soms van die mooie curves. Dat effect kun je toch ook bereiken met een keu?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Met rolt beter bedoel je natuurlijk rolt langer door" Ligt denk ik aan mij, maar ik zie het verschil niet....?
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image