Is zwaartekracht wel een eigen kracht?
Zover ik kan vinden is er geen echte uitleg voor wat zwaarte kracht is. Uitleg als elk voorwerp trekt aan is zoiets als wind waait maar niemand weet waarom die waait. Dat is ook de verklaring waarom er geen tegenkracht voor is, want wat is de tegenkracht van wind?
Ik heb met mijn weinige kennis een theorie hierover.
Is zwaarte kracht niet gewoon het bijverschijnsel van beweging. Ik bedoel zoals wind een bijverschijnsel is van verplaatsing van lucht van hoog naar lage druk. Het opvullen dus van onbalans.
Ik heb dat getekend, zie bijlagen, de pijltjes zijn de zwaartekracht werking. Tekening 1.
Hebben we in de ruimte niet een onbalans zoals die in luchtdruk voorkomt maar die door zijn traagheid door ons nauwelijks door ons waargenomen wordt?
Die onbalans zorgt voor aantrekking, afstoting, expansie, krimp, samenvoegen van materie en weer verwijderende materie, op steeds verschillende plekken.
Tekening 2. De gedachte dat ook voorwerpen en wijzelf zwaartekracht hebben zou dan mogelijk met deze theorie niet kloppen. Maar ook daarvoor heb ik een verklaring. Is het dan niet zo dat de zwaartekracht beweging aan het voorwerp, in dit geval lood trekt. Deze kracht moet aangevuld worden van buitenaf. Dus het voorwerp lijkt zwaartekracht te hebben maar in feite komt dat op aarde door de implosie/krimp die gaande is van de aarde.
De tegenkracht van zwaartekracht kennen we dan ook want dat is beweging/versnelling in tegengestelde richting.
Wazig? Onkundig? Leg het mij aub uit.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.