Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ja, een mens kan meer vergeten dan hij weet.

Als een mens vergeten is wat hij allemaal al weet, dan is een mens meer vergeten dan hij weet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

denk 't niet anders waren onze hersenen zoo leeg dat we helemaal niks konden... toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets wat je nooit hebt geweten kun je ook niet vergeten.
Maar ik heb de indruk,dat je het anders bedoelt. Alles wat je ooit hebt geweten,weet je nu nog. Het ligt ergens op je persoonlijke "harde schijf"opgeslagen,maar is moeilijk terug te vinden! Met hypnose schijnen dergelijke dingen weer teruggehaald te kunnen worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ervan overtuigd, dat ik veel meer vergeten ben, dan ik nu weet. Als ik terugdenk aan de vakken die ik tijdens mijn opleiding HBO gedaan heb, en die ik vervolgens nooit meer nodig heb gehad in mijn werk, dan weet ik er niets meer van. Ik heb cursussen gevolgd, omdat ik het interessant vond, en er na de examens ervan verder laten rusten, en alles vergeten. In verschillende baantjes heb ik verschillende dingen routinematig gekund, na een moeizaam begin, nu, na 10 jaar : vergeten. Ik heb een boekenkast vól boeken, de meeste ervan heb ik al meerdere keren gelezen. Toch zijn ze, na 5 of 8 jaar, weer als nieuw voor me...

En toch : af en toe wordt hier op GV een vraag gesteld, waar mijn antwoord opduikt ergens uit die grijze massa. Dus sommige dingen blijven wel ergens, maar je weet niet, dat je het weet. Het moet blijkbaar getriggerd worden. Tot die trigger ben je het dus gewoon vergeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja!

Alleen ik ben al weer vergeten wat dat was...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lastige vraag omdat ik niet weet hoeveel jij van het geheugen weet en wat er nu precies van wil weten?

Als ik je vraag heel letterlijk opvat is het:
Nee, een mens kan nooit meer vergeten dan hij weet. Aangezien hij/ zijn alleen de dingen kan vergeten die hij ooit heeft geweten (danwel bewust/ voorbewust en onbewust).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, ik ben al mijn wiskundelessen vergeten, die me nooit veel "wetenschap" hebben opgeleverd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, want ik weet niet wat wat ik allemaal al weet, dus kan ik het ook vergeten zonder dat ik het weet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,dit is te vergelijken met de haas en de schilpad.Die doen samen een wedstrijdje.Maar de schildpad krijgt een voorspron.Nu kan de haas hem nooit inhalen want hij moet eerst op de helft van de in te halen afstand komen.Maar terwijl hij dit doet is de schildpad alweer verder en de haas moet steeds de helft van de in te halen afstand inhalen.Hij zal nooit kunnen winnen want hij moet steeds op dfe helft komen.

Als je iets vergeet dan weet je dat je iets vergeet,dus dan weet je alweer iets en om dat te vergeten besef je dat je weer iets weet.

Je zult altijd meer weten dan dat je kunt vergeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding