Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zou er gebeuren als je een persoon tot zijn middel in het ijs stopt en de bovenste helft van het lichaam goed warm zou houden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
733

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Hij zal toch onderkoeld raken. Het warm houden kan nooit op tegen het ijs waarin hij zit. Het lichaam zal toch langzaam afkoelen, met alle gevolgen van dien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de persoon boos zal worden en de actie proberen te voorkomen.

maar eh... succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die persoon toevallig Wim Hofs is, dan zou hij als het ijs weggehaald wordt gewoon zijn plek verlaten en zich aankleden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wim_Hof

In andere gevallen lijkt onderkoeling (en plaatselijke bevriezingen) me toch wel heel erg op de loer te liggen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat die persoon een hartaanval zou krijgen.
het koude ijs doet de aderen koud maken en de warmte juist warm, dus dat "botst"lijkt mij en zodoende aan hartaanval of stilstand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga er vanuit dat je met warm houden bedoelt dat je geen warmte toevoert uit een externe bron. Als dat het geval is, raakt deze persoon onderkoeld. Door de circulatie verspreid de kou zich door het lichaam. De kleding geeft namelijk geen warmte af, maar vertraagt het afkoelen een beetje.

Heb je wel een externe warmtebron dan is het best lang vol te houden. Het is niet aangenaam, maar ook niet extreem gevaarlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt af van de temperatuur van het ijs. Als het smeltend ijs is van 0 gr C dan houdt die persoon het wel een tijdje vol. Bij kouder ijs wordt de situatie toch wel penibel en zal hij op een gegeven moment de geest geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding