Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

" Binnen 8000 jaar is het genetisch materiaal van de mens opgebruikt en dan is het afgelopen met de mens zoals wij die nu kennen."?

Aldus Stijn Meuris in "Stijn en het Heelal."En de bionische mens dan?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
in: Biologie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De evolutie is aanpassen of verdwijnen, of er ooit een einde komt aan de mogelijkheden van aanpassing van de mens in de evolutie is nog maar de vraag maar volgens mij niet onmogelijk.
Immers, er zijn al duizenden soorten weer verdwenen tijdens de evolutie. Volgens sommige wetenschappers is zelfs al het allergrootste deel verdwenen alleen al door het niet tijdig kunnen aanpassen aan nieuwe omstandigheden Dat zal voor de mens ook opgaan. Door de huidige wetenschap is de natuurlijke selectie bij de mens al grotendeels verdwenen.
Wij zullen uiteindelijk onder gaan aan onze eigen kennis!
En ook dan zal de bionische mens geen oplossing zijn , hooguit uitstel.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hoe kan het genetische materiaal van de mens op raken? Allereerst zijn er dieren die vele miljoenen jaren ouder zijn dan de mens. Neem een krokodil bijvoorbeeld. Het genetisch materiaal is niet op die bestaan ook nog steeds. Ten tweede DNA het genetische materiaal van de mens zal niet opraken omdat we het nodig hebben. Immers zonder DNA kunnen we geen informatie over geven op onze kinderen. DNA raakt niet op omdat het altijd in de mens word aangemaakt in de cellen. De mens zal altijd blijven evolueren alleen binnen een periode van 8000 jaar zal er niet veel zijn veranderd.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik denk dat de achterkleinkinderen van mijn achterkleinkinderen dat niet mee maken...

Ik ben benieuwd of dat dit daadwerkelijk zal gaan uitkomen. Want tegen die tijd zal men best wel weer iets hebben gevonden, zodat de mens niet verdwijnt...
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Er is niet ergens een grote bak 'mensen-DNA' waar iedere keer dat een nieuw mens wordt verwekt een handje DNA uitgepakt wordt om in het embryo te stoppen. De stelling van die Stijn is dus onzin.

Er kan van alles gebeuren op evolutionair gebied, inclusief het ooit uitsterven van mensen, maar het idee dat het genetisch materiaal van de mens 'opgebruikt' zou kunnen raken, gaat uit van onjuiste veronderstellingen.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
over 50 jaar zijn er geen mens aapen meer on het oerwoud
Daar maak ik me pas eg druk om
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik denk dat dat niet kan.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord