Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je veel pijn hebt tijdens menstruatie kan je dan later makkelijker bevallen? (meer pijnloos)?

Ik heb dit ooit gehoord. Meiden die tijdens menstruatie veel pijn en krampen hebben gehad kunnen later minder koliekpijn bevallen. Of minder pijnelijk. Maar ik weet niet dat dit waar is. Is dit wel waar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nee dat is niet waar.
Uit eigen ervaring weet ik dat mijn pijnlijke en soms lange menstruaties mijn bevallingen niet pijnlozer hebben gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Helaas, dan moet ik je toch teleurstellen! Dit is niet waar!

Toegevoegd na 3 minuten:
Flinke weeën, op het laatst van de bevalling, zijn zo heftig dat het niet meer mogelijk is om nog te praten of lachen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je veel last hebt van menstruatiepijnen kan het zijn dat je een hoge pijngrens hebt opgebouwd. Dat kan een reden zijn voor minder pijn bij een bevalling. De pijn is er dan wel, maar je hebt er minder last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet waar. Wordt alleen maar rondverteld om de menstruatie wat draaglijker te maken. Overigens, de menstruatie wordt door de jaren heen meer een gewenning. Je weet wel dat het komt en onvermijdelijk is. Na de puberjaren / tienerjaren lijkt de menstruatie minder erg / shockerend te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor het is niet waar..
als een kind word geboren komt t met een hoofdje door een ontsluiting van 10 cm, dat betekend véél pijn, het staat los van of je nu weinig of veel menstruatiepijnen hebt gehad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is niet waar, althans bij mij niet, maar die pijn vergeet je weer snel.
maar je hoort weleens van die bevallingen, waar het kind er in no time uitschiet, ik denk dat er dan sprake is van een breed bekken, waardoor het gemakkelijker gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij ook absoluut niet waar. maar zoals iedereen zegt, die pijn bij de bevalling "vergeet" je echt. Na bevalling nummer 1 was ik het echt compleet kwijt zodat ik bij bevalling 2 heb geroepen, help me onthouden dat dit echt heel vreselijk is!!!! Nu een aantal jaar later ben ik het weer kwijt maar ik hoor mezelf dat nog wel roepen dus die herinnering ben ik niet kwijt.
Conclusie: bevallingen zijn vreselijk maar ik had de mijne niet willen overslaan, achteraf voel je je geweldig en trots en daar heb je de rest van je leven plezier van.
En..... tenzij je principieel tegen medicatie bent:
Neem tegen menstruatiepijn af en toe een tabletje Aleve (is speciaal tegen menstruatiepijn), help echt en maakt het dragelijker
amigo
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing