Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand een onderwerp voor mijn profielwerkstuk dat betrekking heeft op de vakken biologie en economie?

ik zit in 6 vwo nu en moet een profielwerkstuk maken dat betrekking heeft op de vakken biologie en economie. ik dacht aan de betaalbaarheid van de gezondheidszorg, weet iemand nog andere suggesties?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is een profielwerkstuk? Leg mij even uit. Ik heb wel een goed idee voor je!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

duurzame energie.

Toegevoegd na 2 minuten:
ik denk dat je hier beide vakken redelijk in kwijt kunt, zoals is het economisch een veel besproken iets te laatste tijd.
En het is goed voor het milieu/natuur, en dat valt weer in te delen in biologie.

Toegevoegd na 4 minuten:
Hier kun je zelf dus ook mee aan de gang om te kijken of het werkt, er zijn voorbeelden zat om daar zelf ook onderzoekjes naar te doen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Of je doet het over de overbevissing van de zee.
Dat voor economische doeleinden de zee wordt leeg gevist en het biologisch systeem van de zee kapot gaat.

qua onderzoek kun je gewoon dingen vergelijken met vroeger en nu.
Hoe vol was de zee vroeger, en hoe vol/leeg is die nu?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zoek uit of binnen de biologie ook economie voorkomt of andersom. Heeft economie met biologie te maken?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Bescherming van weidevogels, de boer maait later of zijn weilanden in gedeelten om de vogels hun eieren te laten uitkomen. Wat kost het aan geld en wat levert het op aan extra grootgebrachte jonge vogels?

2. Compensatie van vraat door vogels (bv ganzen) aan grasland.

3. Invloed van windmolens (schone energie, goed voor lokale economie indien ze in NL geproduceerd en/of geplaatst worden) op vogels qua trekgedrag, sterfte e.d.

PS Ja, ik ben gek op vogels ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding