Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom laten "tochtige" koeien dit zo luidruchtig blijken en andere zoogdieren (gelukkig) niet?

Woon tussen de weilanden en wordt bij tijd en wijle mistroostig van hun geweeklaag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

In de discotheek hoor ik ook alleen maar geweeklaag dus de koe is niet het enige zoogdier...;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Katten doen het anders ook...
Het is blijkbaar simpelweg een kwestie van aandachttrekken.

http://www.levendehave.nl/kennisbank/runderen/loeiende-koeien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij doen alle dieren het. Vogels, en honden en katten en herten, ze hebben allemaal een bronstroep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe kom je er bij dat alleen koeien dat zouden doen. katten zijn al genoemd, maar neem maar van mij aan, dat heel veel andere dieren dat ook doen.
overigens zouden de loeiende koeien ook wel eens een andere reden voor hun herrie kunnen hebben. de koeien in ons nederlandse landschap zijn allemaal onder controle van de boer. dat betekent meestal dat ze bezig zijn melk te leveren en in die tijd zijn ze niet tochtig.
als ze tochtig zijn, worden ze naar de stal gehaald, want dan is het tijd voor de stier, of (in deze moderne tijd) de man met het rietje (waar dan het sperma van de stier zit. en neem maar van me aan, daar gaat geen enkele koe van loeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing