Hoe lang leven vlinders en is het normaal als ze niet wegvliegen?
Ik heb een grote vlinderstuik op mijn terras. Eergisteren kwam er een dagpauwoog aanvliegen en landde op een bloemtros. Daar zit hij sindsdien in zon, regen en wind. Soms gaat hij heel hard met zijn vleugels klapperen. Hij verplaatst zich soms een klein stukje en draait zich ook om naar andere windrichtingen. Vaak zit hij met dichtgeklapte vleugels. Dit is de derde dag dat hij daar niet vandaan komt maar hij leeft nog steeds. Gisteren kwam er ook even een vosje op een andere tros maar toen ik te dichtbij kwam vloog die meteen weg. Deze is absoluut niet bang voor mij. Heb hem net even met mijn nagel aangeraakt om te zien of hij nog leefde en meteen opende en sloot hij zijn vleugels 2 keer.
Toegevoegd na 9 uur:
Inmiddels weet ik dat ze bijna 1 jaar kunnen worden. Ik ben om 20.30 uur nog even gaan kijken. Hij zit er nog steeds en klapte zijn vleugels 4 keer uit. Ik kan op internet niets over het gedrag van deze vlinder vinden.
Toegevoegd na 9 uur:
Inmiddels weet ik dat ze bijna 1 jaar kunnen worden. Ik ben om 20.30 uur nog even gaan kijken. Hij zit er nog steeds en klapte zijn vleugels 4 keer uit. Ik kan op internet niets over het gedrag van deze vlinder vinden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.