Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke vogel zag ik in Curaçao?

Ik was in Curaçao. Daar zag ik een mooie zangvogel. Ik kon hem helaas niet op de foto zetten, dus ga ik proberen hem te beschrijven.

Neem een ekster en vervang de witte delen door felgeel. Dan klopt de kleurverdeling nog net niet helemaal, maar je komt aardig in de buurt.

De vogel zingt met heldere en luide tonen in verschillende toonhoogten. Niet zoveel toonhoogtevariaties als de merel, maar de helderheid en de variaties in toonhoogte zijn wel des merels.

Welke vogel zag ik?

Cryofiel
2 uur geleden
in: Biologie
52

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het is moeilijk te zeggen welke vogel je precies zag zonder meer details. Er zijn veel vogels op Curaçao, zoals de berbiche, de kara karie of de papegaai.

Sommige van de meer opvallende soorten zijn de prachtig gekleurde tropische vogels en flamingo's. Vaak zie je ook veel zwanen en andere shorebirds langs de kust.

Als je een foto hebt, kan dat helpen bij de identificatie! Wie kan helpen met het herkennen van vogels op Curaçao? Hebben jullie een tip voor het spotten van de mooiste soorten?
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding