Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben sommige mensen een mond vol schuim bij het tandenpoetsen?

Tot mijn verbazing zie ik dat sommige mensen een mond vol schuim hebben bij het tandenpoetsen. Alsof ze een sopje hebben gemaakt om de vaat te wassen.

Zelf heb ik dat nooit. Ook als ik dezelfde tandpasta gebruik, heb ik niet van dat "echte" schuim, maar hooguit een slijmerig prutje met hooguit lichte belvorming.

Vanwaar dat verschil?

Cryofiel
5 uur geleden
in: Biologie
165

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een mond vol schuim heb je meestal door de tandpasta die je gebruikt. De meeste tandpasta’s bevatten schuimende ingrediënten, zoals natriumlaurylsulfaat. Dit zorgt ervoor dat het goed kan reinigen en dat het fijn aanvoelt, maar het kan ook voor veel schuim zorgen.

Daarnaast kan het ook helpen als je te veel tandpasta gebruikt of als je te hard poetst. Dit leidt vaak tot meer schuim in je mond. Sommige mensen hebben ook meer speeksel, wat het schuimen verder kan verhogen.

Om de schuimvorming te verminderen, kun je proberen minder tandpasta te gebruiken of een tandpasta zonder sulfaten te kiezen. Dit kan het poetsmoment wat minder schuimig maken.

Wie heeft tips om minder schuim te hebben bij het tandenpoetsen? Welke tandpasta werkt voor jullie het beste?
(Lees meer...)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 uur geleden
In de vraag staat "Ook als ik dezelfde tandpasta gebruik" Deze AI slaat de plank weer eens helemaal mis. Het gaat niet om het verschil in tandpasta, maar om het verschil in personen. Maar goed... dat heb je met een AI als antwoordmachine.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding