Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je vergelijken met lichaamsvet? Is dit ongeveer hetzelfde gewicht als gehakt?

Een vriendin van mij heeft net een borstverkleining laten doen en ze heeft 190 gram vet uit elke borst gehaald. Maar met welk ander gewicht kan ik dit gewicht vergelijken? Ik vergeleek het met siroop terwijl zij zei dat het eerder het gewicht van gehakt zou hebben..?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Biologie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Vetweefsel is een type bindweefsel dat bestaat uit adipocyten of vetcellen, extracellulaire vloeistof, zenuwen en bloedvaten. De hoofdfunctie is energie in de vorm van vet opslaan, hoewel het ook beschermt en het lichaam isoleert.
Je zou het best kunnen vergelijken met de witte bolletjes de je in gehakt tegenkomt.
Toegevoegd op 13 september 2020 11:14: bron, afbeelding
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Boter is smeerbaar vet. Dus een blok / pak van 200 g lijkt me goed om te vergelijken. ( vetgehalte van 80 - 90 % dus vrij naukeurig )
Ossewit of bakvet lijkt me ook goed om te gaan vergelijken hoeveelheid-gewicht. Dat heeft 100 % vetgehalte.
Al moet ik eerlijk toegeven dat ik dat niet uit medische bronnen heb.
---
Als ik zou moeten kiezen tussen gehakt of siroop. Dan gaat het ook gehakt worden. Aangezien in gehakt veel vet ( wit spul tussen het rozere 'vlees' ) zit.
Dat zal dus een eerlijker beeld geven over hoeveel er weggehaald is.
Toegevoegd op 13 september 2020 11:18: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ook bij afvallen wordt het meestal vergeleken met pakjes (room-)boter.
Klein pakje boter is 250 gram dus vergelijk maar.
Qua gewicht is het onzin om gehakt bij voorkeur te nemen, het gaat om het gewicht niet om wat je weegt. Een kilo veren is even zwaar als een kilo appels.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing