Is knoflookdorst echt?
Na het eten van een knoflookrijk gerecht krijg je meestal dorst. Is deze dorst echt (het lichaam heeft daadwerkelijk een watertekort en laat weten dat dat aangevuld moet worden), of onecht (het lichaam heeft voldoende water maar geeft onterecht aan dat dat niet zo is)?
"Waarom ervaren we dorst, na het eten van knoflook?"
Of die reden dan "echt" is kan je dan zelf bepalen.
Heeft je lichaam tekort aan water na het eten van veel knoflook?
Is het sein terecht of onterecht?
De vraag klopt wel degelijk.
Alleen wordt dorst en vochtgebrek niet door iedereen begrepen of verkeerd geïnterpreteerd.
De vraag is prima gesteld. Maar je zou het kunnen beantwoorden dat heel veel mensen dit ervaren en derhalve dus echt moet zijn. Je kan je antwoord dan uitbreiden met het achterliggende idee. Wat jij wilt. Maak er wat moois van! Overigens ben ik heel benieuwd naar de discussie met je partner wanneer je inderdaad dat antwoord zou geven dat je nog 40L water hebt. Lijkt me best humor om te doen (sterker nog, ik doe dat nog wel eens, mensen vinden het vaak flauw als je hun vragen letterlijk beantwoord ;-)
Het idee dat zout hoge bloeddruk veroorzaakt is grotendeels achterhaald en geldt waarschijnlijk alleen voor mensen waarvan de nieren niet meer goed functioneren. Zie bv https://www.amc.nl/web/nieuws-en-verhalen/verhalen/community/fabels-over-zout.htm
Bepaalde gebruikte therapieën (bestaan) vragen om ziekenhuisopname en continu controleren van bloeddruk, hart en bloedwaarden.
Extreem veel zout ook hoor. Kun je aan sterven.
De vraag gaat over knoflook, niet over te veel zout. @Tinus1969
Alles heeft een waarde waarbij het dodelijk kan zijn. Bij water ligt dat uit het hoofd rond de 6 liter. Bij keukenzout rond de 50 theelepels.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.