Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor een vlieg is dit?

Deze vlieg kom ik vandaag tegen. De vlieg is erg rustig en doet niet veel nog. De bromvlieg is altijd druk. Ik heb gegoogeld maar kan nog niet met zekerheid zeggen wat voor een dit is.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Deze vlieg lijkt zeer sterk op de Gardensafarievlieg die ik kon vinden

Toegevoegd na 22 uur:
Om duidelijk te zijn, het is een Gardensafarievlieg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Volgens mij is niet te determineren wat voor vlieg het is, want het beestje is aangetast door de schimmel Entomophthora muscae. Zie bijvoorbeeld hoeveel deze erop lijkt: https://atrium.lib.uoguelph.ca/xmlui/bitstream/handle/10214/5477/Entomophthora_muscae_on_Hylemia.jpg?sequence=1&isAllowed=y
Dat verklaart dan meteen ook waarom het bijna niet meer beweegt: het is een zombie geworden die op sterven na dood is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het beestje op de foto die vragensteller plaatste is helemaal niet aangetast door schimmel. Er is een duidelijk verschil tussen jou foto en die van BiancaBongenaar.
Jou vlieg met schimmel is identiek aan de vlieg die ik postte, maar dan zonder schimmel.
Kijk nog eens naar de foto die ik plaatste en die van de vragensteller.
Zelfde achterlijf (3 zwarte strepen) met zwart puntje helemaal onderaan, lange poten en omhoogstekende vleugels. (bij de meeste vliegen liggen de vleugels plat over het achterlijf). En vliegen leven kort en deze kan op het einde van zijn latijn zijn. Misschien zijn ze niet eens bang. Eerlijk gezegd, een minder goede poging om mij schaakmat te zetten ;-)
Amadea
7 jaar geleden
Er was helemaal geen bedoeling om schaakmat te zetten. Maar hoe heet die vlieg dan? Je stelt alleen dat ie op die foto lijkt...
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image