Wat is de kans dat iemand EXACT hetzelfde DNA heeft zonder een eeneiige tweeling te zijn?
In de film Jupiter Ascending komt iemand voor met exact hetzelfde DNA als iemand anders (zijn allebei mensen, alleen verschillende planeten). Omdat men hier zo hangt aan alles wat met DNA te maken heeft, wordt dit gezien als reincarnatie (grappige invalshoek trouwens).
Maar wat is de daadwerkelijke kans dat er iemand met exact hetzelfde DNA voorbij komt (niet tijdsafhankelijk), er van uit gaande dat er meer dan genoeg mensen zijn (honderden, of desnoods duizenden miljarden mensen)?
Dan moeten we maar even de aanname maken dat je DNA tijdens je leven niet veranderd. Je moet ergens vanuit gaan.
Maar je hebt ondertussen een goed antwoord van Marleen. :)
Ik weet natuurlijk ook al dat de kans zeer klein is. Als ik dan een kans heb, wordt deze natuurlijk ook afgerond.
Dus kunnen we deze aanname best maken, zal de kans niet zodanig beinvloeden. Met daadwerkelijke kans bedoel ik dan ook een kans van 1 op .... en niet "nihil", "heel erg klein" of iets dergelijks. Dus nogmaals, laten we die aanname gewoon daar eens bij nemen en kijken of we (ongeveer) op een getal kunnen uitkomen, ok?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.