Waarom plassen jongens/mannen graag tegen een boom?
Naar aanleiding van de vraag van 19belle87, van een paar uur geleden, ontstond een discussie over het met urine markeren van territoria, zoals bijvoorbeeld hondachtigen dat doen
De mens is geen geurdier en markeert z'n territorium zo niet, ook de oermens niet, en voor zover ik weet geen enkele primaat.
Toch hebben jongens en mannen bij het wildplassen een sterke neiging om ergens tegenáán te plassen. Heeft iemand een idee hoe dat komt?
Gewoon omdat het kan !
Ga op bijvoorbeeld een Franse tolweg eens een kwartiertje op een aire zonder toiletvoorziening staan! @Marleen
Voor plassen met publiek in de buurt geldt jouw verklaring, maar als je in je eentje in een groot bos loopt? Misschien heb ik een afwijking en moet ik eens met een psychiater praten, maar als eenzame wandelaar in een bos kies ik bij voorkeur óók een boom.
Wellicht beantwoord het ook aan een natuurlijke behoefte je "terug te trekken" voor je behoefte, Zelfs als je alleen in de wildernis bent, zonder kans iemand tegen te komen, zal je niet midden op het pad gaan staan piesen of zitten poepen. Zelfs helemaal alleen zoek je de kant van het pad, en de beschutting.
Hoewel ik laatst beelden heb gezien van een of ander land in het verre oosten waar iedereen gewoon open en bloot in halfgebukte houding op het strand poepte. Dat strookt daar dan weer niet mee, maar dat kan ook een cultureel / aangeleerd verschijnsel zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.