Willen mediterrane vaker seks dan bijvoorbeeld West/Noord Europese mannen?
En zo ja hoe is dat dan te verklaren? (Genetisch, sociaal, omgeving)
En zo ja, heeft dit ook "zichtbare" gevolgen in de statistieken, zoals meer ongewenste zwangerschappen, SOA's etc.?
Toegevoegd na 3 uur:
*mediterrane mannen
Uit mijn hoofd kwam dat uit een onderzoek van 15 jaar geleden.
Daarbij was onderzocht dat er een verschil in opvatting was over het huwelijk. Bij zuidelijke culturen kwam het meer voor dat mannen die gehuwd waren ook vonden dat ze " recht" hadden op seks . Seksueel actief zijn is is statusverhogend, is meer deel van hun identiteit.
Nog steeds oogkleppen op MrTomaat? Hahaha, LOL! Bronnen:
- http://www.clint.be/lifestyle/liever-een-huisdier-dan-seks
SOA zijn klote, maar ze hebben op het willen van seks geen invloed. hoogstens op de manier waarop.
Ik kan de link met de vraag en met oogkleppen niet leggen.
http://www.goeievraag.nl/persoon-gezondheid/seksualiteit/vraag/567762/besneden-mannen-sneller-geil Reacties onder de vraag van zondag.
Ik heb de vraag over besneden mannen gelezen, incl. antwoorden en reacties. Ik begrijp daaruit dat jij een bepaalde ervaring hebt gehad en jezelf daarom Denkt te weten hoe het is.
Maar : er zouden ook andere omstandigheden kunnen zijn die maakt dat je bepaalde ervaringen hebt gehad.
Je eigen uiterlijk en ook je eigen houding kunnen hierin meegespeeld hebben. Dat je aan MrTomaat zegt dat hij dus oogkleppen op heeft, vind ik erg kortzichtig. @MrTomaat: ik vermoed dat hormonen geen invloed hebben op de wens naar seks.
Er is een verschil in wens naar seks en ook wens uiten.
Wanneer ik het omgekeerde gedrag zoek, dan denk ik aan bv. de Nederlandse bible belt . Er is daar een norm dat er nog niet eens geflirt wordt. De opvoeding speelt een rol in het " mogen" uiten van seksuele verlangens.
Je kunt niet zeggen dat gereformeerde mannen minder hormonen zouden hebben.
Ik ha ervan uit dat er geen verschil is in de hormonale huishouding tussen mannen uit het zuiden en mannen uit het Noorden. De hormonen sturen de wens aan.
Maar hoe je dat uit, daar lijkt verschil in te zitten. Je kunt de wens "bedwingen " of je kunt de wens " etaleren" .
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.