Fabel of feit? Zoogdieren stoten hun baby meestal uit als het niet meer dezelfde geur heeft en vogels doen dat niet.
Voorbeeld:
Als ik een hele jonge kitten aanraakt wordt het verstoten en dat gebeurt niet als ik dat doe bij bijvoorbeeld een baby merel?
Toegevoegd na 14 minuten:
*aanraak
..... Zou u ze aanraken dan draagt u mensengeur op de haasjes over en zal de moeder ze verstoten. Dit geldt overigens ook voor andere jonge zoogdieren zoals reekalfjes, jonge konijnen en eekhoorns. Neem ze daarom nooit meteen mee. De jongen van wilde zoogdieren hebben bovendien melk nodig van specifieke samenstelling. Van een willekeurige soort melk worden ze namelijk ernstig ziek. Wanneer het niet anders kan is water voor de korte termijn de beste optie.
———-
In dit artikel staat dat mensengeur bij jonge wilde zoogdieren zoals: reekalfjes, konijnen en eekhoorns, ervoor zorgt dat deze jongen verstoten worden. Dit is dus geen fabel.
Van jonge katjes weet ik dat wanneer je moeder bij een mens woont, de jongen niet verstoten worden wanneer iemand ze aangeraakt heeft."
Het lijkt er dus op dat jouw info outdated is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.