Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe komen we aan goud in ons lichaam?

Ik las ergens dat ieder mens van 70 kg ongeveer 0,2 mg goud in zich heeft, maar hoe komt hij daar aan?
uitgerekend blijkt het maar ongeveer een waarde te hebben van 1 cent, dus er druk maak ik er me niet om ;-)

erotisi
10 jaar geleden
in: Biologie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Door Colloïdaal Goud te gebruiken wanneer het niet meer in de bodem aanwezig is. Je kan het tevens kopen.
"Colloïdaal Goud is een vloeibare suspensie bestaande uit microscopische elektrisch geladen goud deeltjes (Goud ionen) in gedistilleerd water. Deze elektrisch geladen gouddeeltjes kunnen in water blijven "zweven" zonder kunstmatige toevoegingen of stabilisatoren.
Goud komt als sporenelement algemeen voor in de bouwstenen van het menselijk lichaam. Het komt vooral voor in de hersenen maar over fysiologische werking van goud is wetenschappelijk weinig bekend.
Goud komt als zuiver metaal in de natuur voor. Het symbool is afkomstig van het Latijnse woord Aurum, dat lichten of glazen betekent. Goud is het 74ste element in de lijst van meest voorkomende elementen op aarde. Colloïdaal Goud is niet zo zeer een bacterie doder als wel een belangrijke mentale, weerstand en immuunsysteem versterker. "
Zie verder twee interessante bronnen en een waar je het kan aanschaffen, hier direct onder vermeld.

https://www.deonlinedrogist.nl/crystal-colloidaal-goud-200ml-p-54827.html?cross=0&Orangeman=?partner=orangeman&gclid=CNndt-nX68ICFQiWtAodMQEAEA
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat er goud in het menselijk lichaam zit.

Alleen ------ Telegraaf 13 dec 2013 ------
Goud en zilver behoren tot de sporenelementen die de mens nodig heeft. Het menselijk lichaam, bij een gemiddeld gewicht van 70 kilo, bevat van nature zo’n 0,2 mg goud. Zuiver goud is onschadelijk, evenals de meeste goudverbindingen.
____________einde citaat __________

Nergens kan ik wetenschappelijk onderzoek vinden waaruit dat blijkt. De "zogenaamde " onderzoeken die de ander antwoorden geeft, zijn slechts reclameverhaaltjes voor colloïdaal goud.

Na zoeken vind ik daarover dat colloïdaal goud betekent dat er 1 deel goud per 1 miljoen deeltjes water ( of andere stoffen ) zitten. Prijzen van dit spulletje varieert van 200 tot 500 euro per deciliter.
De werking vind ik in geen enkel wetenschappelijk onderzoek.

Een colloïde (of colloïdaal deeltje[1]) is een klein deeltje dat groter is dan een molecuul en een diameter heeft tussen de 1 en de 10000 nm.[2] Colloïde is afgeleid van het Griekse kolla (lijm). Het begrip colloïde werd geïntroduceerd in 1861 door de Schotse wetenschapper Thomas Graham (1805-1869) die daarom wordt beschouwd als de grondlegger van de colloïdchemie. Medische " kennis" uit 1850.

Dus dit is een niet-wetenschappelijke therapie. In de " eigen" onderzoeken noemen ze het de " moderne geneeskunde" .
Wanneer goud al nodig zou zijn, in het menselijk lichaam, dan kun je net zo goed af en toe aan een gouden ring likken. Mogelijk komen er dan ook 2 goudatomen in je lijf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sommige tandartsen maken nog steeds goudvullingen. Met zoiets in je mond is het onvermijdelijk dat een beetje van dit goud ook in de rest van je lichaam terecht komt.

Ook door het dragen van goud bevattende sieraden komt wellicht ietsje goud in ons lichaam.

Tenslotte worden bij bepaalde aandoeningen vooral die van de gewrichten zoals reuma, zogeheten goudinjecties gegeven. De toegediende stoffen zijn organische goudverbindingen.

Let wel dit zijn echt heel kleine hoeveelheden (in beide gevallen). Maar zonder vullingen en ringen etcetera is de hoeveelheid goud in ons lijf zeer gering; dus als je het als een percentage uitdrukt, kan het best eens aanzienlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing