Welk dier zag ik ?
Vandaag moest ik plots terugdenken aan een of ander vreemd beestje dat ik gezien had vorig jaar.
Toen was ik van plan het op internet op te zoeken,... maar ik vond het niet. En sinds ik nu GV gevonden heb, poog ik het nog een keertje.
Hoe zag het eruit,
Het eerste dat ik dacht was : dat lijkt wel een mini - gordeldier. Het was zo'n 10 a 12 cm lang.
Het was ook niet zo dik als een pink, dus laat ons zeggen een halve centimeter dik. Of het pootjes had kan ik niet meer zeker zeggen. Als ik echt moet gokken denk ik niet.
Het kroop ook over de baan dus het kan zeker en vast uit het water
De enige reactie uit de mensen die ik sprak ( en wat van dieren kennen ) noemde het een stjeetmoike en zei dat het vuile larven waren die graag in de beken zaken waar de septische putten uitkwamen. ( toen die jong was )
Stjeetmoike dus vertaalde ik staartmade blijkt niet te bestaan tenzij je een rattestaartmade wil zeggen, maar dat was het zeker niet.
Heeft iemand al van deze beestjes gehoord kent die de echte naam. ?
Toegevoegd na 48 minuten:
De kleur was grijzig
Toegevoegd na 16 uur:
bruinig tussen donder grijs zoals je ziet of foto
En die rattestaart heeft echt wel een lange staart dat had deze niet echt zoals je ziet.
En ik zou nog kunnen geloven dat het er 8 was maar minder zeker niet.
Ook moet het iets zijn dat ook op land kan overleven, want het was op straat dat ik het zag.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.