Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat voor insect is dit? (foto)

Ik ben zo bang dat het een kakkerlak is door de slierten op zijn kop... hij kan vliegen volgens mij.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
697
Antoni
10 jaar geleden
Een kakkerlak ziet er heel anders uit. Dat is zeker.
Cryofiel
10 jaar geleden
Zoek eens op Wikipedia een plaatje van een kakkerlak, dan weet je hoe die eruit zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had wel Google gebruikt, maar ik zag ook afbeeldingen voorbij komen die wel kleiner en bruin waren, waardoor ik begon te twijfelen. Ik had sowieso wel beter moeten weten, gezien het motje in de buurt van mijn lamp zat. Volgens mij blijven kakkerlakken eerder weg van licht? Het heeft ook te maken met mijn vakantie in London. Ik had een hotel met een paar kakkerlakken en ik dacht dat er misschien een mee in de koffer zat, gezien ik me het uiterlijk van die beesten niet kon herinneren.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Volgens mij kunnen kakkerlakken niet vliegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens internet wel dus. Niet alle soorten, maar er zijn soorten die dit wel kunnen.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ah ok, dat wist ik niet zeker. De enige kakkerlakken die ik ooit gezien heb (van 5 a 6 cm groot) waren in Afrika...die konden niet vliegen, maar wel hard lopen....ik liep harder.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Met een fles Doom...
http://www.inainuganda.de/uploaded_images/doom-718864.jpg
Cryofiel
10 jaar geleden
Je had kakkerlakken in het hotel in Londen, maar je wist niet hoe ze eruit zagen - betekent dat, dat je alleen van horen zeggen had dat er kakkerlakken aanwezig zouden kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Afrika... dat is sowieso een plek met grotere insecten, moet er niet aan denken! Het was mijn beste vriendin die ze vond, niet ik. In het eerste hotel kamer had ze insectenspray erop gegooid, duurde echt eeuwen voor hij stopte te bewegen. We kregen een nieuw hotel kamer en daar waren er in de badkamer, dus die hebben we gewoon dichtgehouden tot we weg waren (wc en douche waren apart gelukkig, anders was dit niet te doen).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is een eenvoudige kleermot, een geheel onschadelijk nachtvlindertje. Alleen toen hij nog een larve was kan hij schade hebben aangericht door kleine gaatjes in jouw kleding te vreten.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor het antwoord! Kleine gaatjes kunnen op zich niet erg veel kwaad vergeleken met hoe bang ik was voor kakkerlakken in huis.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding