Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met hoeveel frames per seconde kijk je?

En kijk je dan in hele beelden of zit daar ook een soort van compressie op? ALS onze manier van kijken al te vergelijken is met computers hoor, ik weet er verder ook niks van LOL

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Onbekend. lees onderstaand artikel maar eens door, het is te lang om hier te posten. Maar er liggen verschillende omstandigheden aan ten grondslag.
Vergeet ook niet dat beelden niet volledig zijn als ze worden weergegeven op de meeste televisies, maar interlaced.
Kort door de bocht is er nog geen onderzoek die een limiet heeft aangetoond naar mijn weten. Buiten dat zal het resultaat tussen verschillende personen ook wisselen. Michael Schumacher zal wel meer beelden per seconden kunnen waarnemen dan Koningin Beatrix lijkt me.

Toegevoegd na 29 minuten:
Als je puur over frames spreekt, en niet over de frequentie, dan ligt volgens onderzoek van Sony de goed meetbare grens op 240 frames per seconde. Dit komt wel weer overeen met de gevechtspiloten die op 220fps afzonderlijke beelden kunnen onderscheiden, zoals vermeld op de andere link.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het menselijke oog is geen digitale camera. Spreken van fps of compressie is natuurlijk onzin.

Wellicht zou het helpen om wat over het oog te lezen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijk_oog

Toegevoegd na 22 seconden:
lol
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
12 beelden per seconde kunnen de meesten onder ons afzonderlijk waarnemen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Standaard zijn dat 24 frames per seconde. Daaronder loopt de kwaliteit snel terug.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing