Hoe werkt kaliumcyanide bij inname?
Onlangs heeft een vriendin van mij zelfmoord gepleegd door het innemen van kaliumcyanide. Nu heb ik enig onderzoek gedaan naar het innemen van deze stof het zuurstof uit je lichaamscellen haalt. De cellen sterven namelijk af indien KCN ingenomen wordt. Het zorgt ervoor dat het zuurstoftransport in het lichaam volledig verstoord wordt waardoor je in een coma geraakt. Juist doordat het zo snel werkt en zo efficiënt de zuurstoftransport stopzet sterven lichaamscellen zoals de hersenen af en volgt een coma met de dood tot gevolg.
Nu weet ik vrij weinig van natuurkunde af en blijf ik toch achter met een aantal vragen. Zou ze veel hebben geleden? Ik las dat het de zuurstof uit de cellen ontrekt, maar betekent dit dat ze is gestikt? Of werd ze heel slap en in ze gewoon slaperig geworden, uiteindelijk in coma beland en gestorven? Het neemt niet weg dat ze er niet meer is, maar op deze manier krijgen wij als haar vrienden wellicht een betere kijk op haar laatste paar minuten in dit leven. Ik ben echt op zoek naar de bekende feiten, dus het verhaal hoeft niet mooier gemaakt te worden dan dat het is.
Ook vraag ik me af hoe ze in godsnaam aan KCN is gekomen? Aangezien deze stof blijkbaar enorm moeilijk te verkrijgen is. Maar als het geheel pijnloos is geweest (wat ook absoluut is wat ze wilde als we haar brief mogen geloven), kan ik me voorstellen dat het haar alle moeite is waard geweest omdat ze er echt uit wilde stappen.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
http://en.wikipedia.org/wiki/Cyanide_poisoning
If cyanide is inhaled it causes a coma with seizures, apnea, and cardiac arrest, with death following in a matter of minutes.
Als je cyanide inademt veroorzakkt dat een coma met epileptische aanvallen, ademstilstand, waarna het intreden van de dood een kwestie van minuten is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.