Kunnen spinnen jeuk hebben? Kunnen ze zich daar dan krabben of wrijven?
Toegevoegd na 10 minuten:
Spinnen kunnen erg harig zijn -zie foto- dus ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat er ook jeukend ongedierte tussen hun haren kan gaan zitten
Wanneer er geen ènkele (prangende) reden voor een organisme is om zich verder / door te ontwikkelen in ene bepaalde richting omdat die omstandigheden min of meer constant blijven en dus niet nodig zijn om het voortbestaan te garanderen, zal een evolutionaire aanpassing onnodig zijn. Wanneer een mijt bij een spin hoogstens lastig is, maar zeker niet levensbedreigend (bijvoorbeeld omdat ze maar kort op de gastheer/vrouw blijven), is er voor het organisme geen (enkele) noodzaak gealarmeerd over een dergelijk beestje te worden. Dus zal er ook niet zoiets als (de aanleg van) een geavanceerd jeuksysteem nodig zijn.
Overigens, virifdilavus, denk ik dat jouw antwoord sterk is èn je eigen opmerking hierboven teniet doet (de mijten zie je ...niet zo heel vaak... Dus ook geen echte noodzaak tot aanpassen want uitsterven / overleven is niet in het geding.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.