Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou je bij een maximale luchtvochtigheid kunnen overleven zonder te drinken?

Er vanuitgaande dat het niet erg warm is en je dus niet veel vocht verliest door transpireren. Kun je in zo'n geval (voldoende) vocht binnenkrijgen via de huid en longen? Is dit theoretisch mogelijk?

Toegevoegd na 1 dag:
Omdat er nogal wat discussie is bij de reacties over hoe warm het dan wel niet is en hoe hoog de luchtvochtigheid kan zijn bij een bepaalde temperatuur wil ik de vraag een beetje anders stellen. Ik vroeg mij dit af toen ik in Korea op een avond, volgend op een drukkende dag met hoge luchtvochtigheid maar niet extreme temperatuur van een graad of 25 het ook nog eens heel erg begon te misten.

ik zal de situatie dus nog maar eens duidelijk schetsen: ik sta in mijn blootje in die vochtige, mistige 22 graden (het was een beetje afgekoeld s'avonds) in Korea.
Vraag: krijg ik via huid en longen vocht binnen, en zou dit dus eventueel genoeg zijn om op te overleven?

Het antwoord op de laatste vraag lijkt dus 'nee' te zijn maar ik zoek nog iets meer uitleg.
Toch bedankt voor jullie antwoorden pelle, jumper en amc

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nee, want je moet zweten, dat kun je niet uitzetten en dan is iets wat niet kan.

Verder heb je per dag minstens 2 liter vocht nodig en aangezien je huid niet in staat is om veel meer op te nemen dan je met smeersels op je huid voor elkaar krijgt en waarvan dat niet dieper gaat dan de opperhuid is het antwoord: nee.

Toegevoegd na 1 dag:
Na je aanvulling: ik heb daar toch antwoord op gegeven, je huid is niet in staat om vocht van buitenaf je bloedbaan in te krijgen. Daar is het helemaal niet voor gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee zoals Pelle zegt. Daarbij komt nog dat maximum luchtvochtigheid, altijd gepaard gaat met een hoge temperatuur. Hoe warmer de lucht hoe meer vocht dat hij kan opnemen. Daarom is het de vochtigheid bij vries zeer laag.
Door de hoge temperatuur gaat je nog meer zweten.
Dus in tegenstelling tot je vraag ga je er eerder aan dood.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het menselijk lichaam bestaat voor zeker 75% uit water. Dit houd je alleen op peil door voldoende te drinken. Ook al bevind je je in de maximale luchtvochtigheid, je kan nooit voldoende vochtigheid inademen om jouw lichaam van voldoende water te voorzien. Je krijgt altijd uitdrogingsverschijnselen.
Een auto heeft ook benzine nodig ook al staat hij in een garage vol uitlaatgassen, misschien een rare vergelijking, maar zo moet je het zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing