Hoe krijgt men een man met de hamer? (twee theorieën)
Er zijn twee verschillende man met de hamer 's. Twee theorieën gelden er hierover.
1. Men krijgt een man met de hamer en dit komt doordat dit het punt is waarop de glycogeen voorraden in het lichaam zowat leeg zijn Je schakelt van glycogeen naar vetverbranding. Dit komt doordat je hersenen het signaal geven alle suikers juist te bewaren als brandstof voor de hersenen. Dit werkt zo in het lichaam, omdat de hersenen alleen op suiker kunnen overleven, niet op vetverbranding. De overgang naar vetverbranding heeft als gevolg dat de totale energie afneemt, op dit moment kan je letterlijk niet meer je tempo blijven volhouden, laat staan versnellen. Dit hele proces noemt met dus ook wel een man met de hamer.
2. Tijdens de verbranding komen afvalstoffen als melkzuur vrij, melkzuur trekt vocht aan waardoor je spieren opzwellen en branderig aanvoelen. Je hersenen geven een signaal aan het lichaam om te stoppen met bewegen.
Nu wil ik graag weten welke theorie er hiervan klopt? Ik heb beide theorieën via het internet gevonden en beide sites leken betrouwbaar, nu vroeg ik me af welke theorie het vaakst voorkomt/het meest betrouwbaar is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.