Hebben vrouwen andere schouders dan mannen?
Dat vrouwen andere heupen hebben dan mannen is mij bekend. Dat veroorzaakt de andere manier van lopen: vrouwen zetten de voeten meer voor elkaar (ze lopen met twee voeten op dezelfde lijn), mannen zetten de voeten meer naast elkaar (bij hen blijft elke voet boven de eigen lijn, dus een lijn per voet).
Nu viel mij op dat ook de armzwaai lijkt te verschillen tussen mannen en vrouwen. Zeg maar: net als bij de voeten.
Bij mannen lijken de armen meer van recht vooruit naar recht achteruit te zwaaien, dus in twee parallelle lijnen. Bij vrouwen lijken de armen niet alleen van voor naar achter te zwaaien, maar ook van links naar rechts. Het achterste punt van de handen ligt op dezelfde plek als bij mannen, maar het voorste punt ligt bij vrouwen voor de bovenbenen, terwijl dat bij mannen naast het lichaam ligt.
a) Is mijn waarneming (als gemiddelde) correct?
b) Zo ja, hoe komt dat? Is er een verschil in schouderbouw,
of heeft dit een andere oorzaak?
ze moeten 'om' die borsten heen.....
Komt uit de evolutie: vrouwen liepen met baby's die "gewiegd" moesten worden terwijl de koene mannen den speer ter hande namen om ene dier met slechts ene krachtige worp te doden en voorts mee te slepen naer den grotte (niet seksitisch bedoeld).
Wij zeggen altijd: kijk die vrouw zich eens voortplanten....
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.