Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet er iemand hoe lang je een struisvogelei moet koken om het zachtgekookt te krijgen? Hardgekookt zou, naargelang de bron, 1 tot 1,5 uur duren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
7.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Om een ei zacht te koken, duurt ongeveer de helft van de tijd die je nodig hebt om het hard te koken. Uiteraard hangt dat af van de maat van het ei, maar wat voor kieviets- kippen- eenden- en ganzeneieren geldt, zal ongetwijfeld ook voor struisvogeleieren gelden. Een half uur tot drie kwartier dus. Afhankelijk van de gewenste mate van zachtheid en het gewicht van het ei.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de ervaringsdeskundigen op deze website 48 tot 60 minuten. Het lijkt me geen onzin, want de beantwoorder is nogal serieus geweest:

'You might wonder what hat I pulled these numbers from. It wasn't an easy hat to find. As you discovered--the numbers vary all over the map. So I contacted ostrich ranchers all over the map: England, Africa, Canada, Australia, Malaysia, and the USA. That's the answer I got.'

Toegevoegd na 5 minuten:
Toch nog een aardige marge, dus is het belangrijk te weten hoe groot je ei is, in verhouding met andere eieren. Dit kon ik vinden over de afmetingen van eieren:

'The ostrich egg weighs 3.5 to 5 lbs. and is the biggest egg in the world. However, it is small compared to the size of bird that laid it. The shell, which runs from a pearl white to a cream color, is about 5 to 7 inches in length and 15 to 18 inches around. The shell is about 0.06 inches thick and can withstand the weight of an adult man.'

Dit moet je dus even in je berekeningen meenemen om de kooktijd te bepalen.

Read more: The Dimensions of the Average Ostrich Egg | eHow.com http://www.ehow.com/info_8174952_dimensions-average-ostrich-egg.html#ixzz281ltSD00
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat ze prijzig zijn. Dus ik kan me voorstellen dat je inderdaad wel even zeker wilt weten dat het goed gaat.
ik heb er eens een gekocht in een struisvogel farm in lovendegem [belgie] voor 20 euro en kreeg te horen dat het ei 48 tot 60 minuten moet koken voor een zacht gekookt ei en 1 tot 1,5 uur voor een hardgekookt maar heb er toch maar een omelet van gemaakt vond ik veiliger

Toegevoegd na 4 minuten:
kreeg hem moeilijk open vanwege de harde schil uiteindelijk toch gelukt met een hamertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding