Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik mijn appelplantje verzorgen?

Ik heb laatst wat appelpitjes in een pot aarde gestopt en ze af en toe water gegeven. Nu zijn er twee uitgekomen en die heb ik alletwee in een diepe pot gezeten. Hoe moet ik de plantjes nu verder verzorgen. Wel of niet in de zon, en hoe vaak hoeveel water?

Toegevoegd na 29 minuten:
Het plantje staat wel binnen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Watergeven doe je 'op gevoel': Zodra de potgrond droog begint te worden moet je water geven. Bij weer zoals vandaag kan dat best om de dag of vaker zijn. Bij herfstweer hoeft dat soms weken niet.

De appel kan gewoon in de volle zon staan.

Hou er overigens rekening mee dat je appel waarschijnlijk nooit vrucht zal dragen: De appeld die je in de winkels koopt leveren zaden die eigenlijk niet soortecht zijn; In andere woorden: Er komt niet exact de gelijke appel uit. ook zijn deze planten meestal geent bij de kweker, zodat de wortels voldoende energie leveren voor appel productie. Dat voordeel hebbn jouw zaailingen niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding