Wat is in de kaakchirurgie een buccale cortex, en wat is proc. alv.?
De kaakchirurg heeft een kies getrokken: element 24, dat is de kies direct achter de hoektand linksboven.
In zijn brief aan de tandarts schrijft hij onderstaande tekst. Ik kan niet alles goed lezen, maar ik opmerkingen over
-- Cave (cove?) botvolume
-- Buccale cortex
-- proc. alv.
Wat betekenen deze termen?
Toegevoegd na 2 minuten:
Ik kan dit natuurlijk aan de tandarts vragen, maar die is nu op vakantie, en ik hoef daar voorlopig niet langs. Omdat ik graag nu al wil weten wat de kaakchirurg bedoelt, en niet pas eind november wanneer ik de tandarts weer zie, stel ik deze vraag hier.
Medisch gezien gaat alles prima, de wond geneest goed, ik heb de pijnstillers die ik meekreeg niet hoeven gebruiken. Ik zoek dus geen medisch advies, ik ben slechts op zoek naar de betekenis van de genoemde termen (hoewel ik extra informatie natuurlijk op prijs stel).
(ik lach als een heks met kiespijn) ;-P maar moet je wel nageven dat ik het kunstig van je vindt dat je het tandheelkundig demotisch hiërogliefenschrift in ieder geval tot zover hebt weten te ontcijferen. prettig te lezen dat de wond goed geneest en je de pijnstillers niet nodig hebt.
hoop echter wel dat het haar op je tanden niet op element 24 zat, want dat zou ik erg jammer vinden. ;-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.