Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De vrouwtjes mug steekt en jeukt dus. Ik woon aan het water en heb als alles openstaat heel veel muggen. Maar nog nooit een vrouwtjesmug. Hoe kan dit?

Er moeten toch ook vrouwtjesmuggen zijn? Ik had het in een ander huis wel, ook aan het water en daar was het gewoon elke dag raak. ( de prikken dus) maar nu dus nul. Zelfs geen 1... Weer of geen weer...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ik heb eens gelezen (en gelukkig teruggevonden) dat alleen zwangere vrouwtjesmuggen steken.
Mogelijk zijn er dus wel vrouwtjes aanwezig, maar nog niet bevrucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is nog te vroeg in het seizoen. Wacht maar een maandje af.
Verder zijn sommige mensen 'lekkerder' dan anderen.
Mijn bloed smaakt veel lekkerder dan dat van mijn vrouw bijvoorbeeld. In elk geval voor muggen. (Ken weinig vampiers)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muggenlarven leven in stilstaand water en het liefst zonder vissen, want anders worden ze opgegeten.
Wellicht is het water niet geschikt voor de larven?

Ook zul je nog even moeten wachten tot de mugjes pas echt komen.

Overigens is het niet zo dat de ene persoon meer gestoken wordt door een steekmug, dan de andere. Het is onzin dat het ene bloed lekkerder smaakt, zoeter is of de juiste hoeveelheid ijzer bevat. Muggen steken iedereen! Echter gereageerd de ene persoon wel op de beet en de andere niet. Sommige mensen krijgen vrijwel geen zichtbare reactie, of zelfs helemaal niks!

Waarom dit is?
In landen waar muggen een dodelijke ziekte bij zich dragen kan het erg van pas komen dat je heftig reageert op en steek. Je weet dan namelijk dat je gestoken bent en kunt voorzorgsmaatregelen gaan nemen. Heb je geen reactie, dan weet je veelal te laat dat je gestoken bent.
Survival of the fittist!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing