Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom steken konijnen regelmatig hun tong uit?

Ik zie dat regelmatig, dat dat tongetje een stukje naar buiten gaat. Ziet er heel schattig uit! Maar waarom zouden ze dat doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
5.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als konijnen zich op hun gemak voelen, likken ze overal aan. Sommige zijn echte clowns en likken niet alleen maar steken ook hun tong uit. Het kan betekenen dat je konijn zich erg op zijn gemak voelt.
Ook kan het zijn dat je konijn je hond nadoet, een van onze konijn deed een van onze honden zo perfect na met slapen, dat we ons wel eens afvroegen wie nu de hond was.
Het kan ook zijn dat je konijn last heeft van verkeerd gegroeide tanden en/of kiezen. Dit kun je zelf controleren, maar je kunt het ook aan de dierenarts vragen. Zolang je konijn goed eet en drinkt, lijkt er weinig aan de hand, maar advies van de dierenarts is wel wenselijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het ziet er misschien schattig uit maar een gezond konijn doet dit niet. het zou maar zo kunnen dat jou konijn een probleem heeft met het gebit. Maar het kan evengoed wat anders zijn. Bezoek een.dierenarts voor uitsluitsel. Voor hetzelfde geld is je konijn gewoon gezond (tegenstrijdig met wat ik zonet schreef, maar er zijn altijd uitzonderingen)

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de beargumenteerde min
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Triest gewoon, die anonieme minners...
Van mij een + al is het maar ter compensatie.
Ik vind het een prima uitleg, al geef je geen uitsluitsel, maar is een antwoord waar de eigenaar iets aan heeft.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding