Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kunnen pissebedden en maden geluid horen? en zo ja tussen welke hertz frequentie?

kunnen pissebedden en maden geluid horen? en zo ja tussen welke hertz frequentie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw, vage vraag. Ik bedoel maar, hoe verzin je dit? :')
Cryofiel
12 jaar geleden
Hoezo "vaag"? De vraag is juist heel concreet. En wie weet... misschien wil vraagsteller zijn maden en pissebedden wel dresseren... Maar dat lukt alleen als ze goed luisteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of doet hij onderzoek (zoals ik in der tijd) naar de invloed van trillingen op het gedrag van krekels (in zijn geval dan pissebedden).
Was nog een leuk onderzoek... Nostalgie:p

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het licht aan de definitie van geluid, wij mensen noemen geluid trillingen van af ong 20hertz tot 20Khz. Maar pissenbedden hebben alleen voelsprieten, daarmee kunnen ze trillingen van zeer lage frequentie waarnemen, dat kunnen dus ook het bonken van b.v voetstappen zijn of het ritselen van egels vogels enz. Maar of je dit nu geluid horen moet noemen, dat laat ik aan jouzelf over.
En maden kunnen ook lage trillingen waarnemen, maar of ze er wat meedoen behalve kronkelen, is de vraag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding