Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het dier op de bijgevoegde foto een Marter en zo ja, welke soort?

Tweede poging, ik kreeg de foto niet bij de vraag. Als het weer niet lukt haal ik de vraag overigens weg.

Toegevoegd na 3 minuten:
Aangezien ik de foto hier niet bij krijg dan maar via een link: http://i39.tinypic.com/9sqj6h.jpg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het vermoeden had ik al, maar ik moest eerst de foto zien om het zeker te weten. Ja hoor, het is een steenmarter.

De steenmarter heeft een witte bef die zich op zijn borst naar zijn voorpoten splitst en z'n neus is vleeskleurig.
Hij is voornamelijk 's nachts actief. De dag brengt hij door in zijn nest. Hij is te vinden in bossen en rotsige gebieden, vaak in de buurt van menselijke bewoning.
Boerderijen en andere gebouwen vormen prima plekken voor steenmarters om op kleine zoogdieren te jagen, daarnaast bieden verlaten schuurtjes nestgelegenheid.

Sinds de jaren tachtig vestigen steenmarters zich in het Oosten van ons land steeds vaker in steden.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik woon sinds kort in Duitsland net ten oosten van 'ons land' maar dit zal dan wel kloppen denk ik. Voor mij een onverwacht iets, ik had nog nooit zo'n beest gezien.

Andere antwoorden (1)

door de witte kin en borstvlek lijkt het mij een steenmarter.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt marion!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij ook hoor, het klopt gewoon zoals ik het zie, ook op basis van het antwoord hieronder.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding